Akte van levering bedrijfspand of kantoorpand
Bij de aankoop en verkoop van zakelijk onroerend goed / commercieel vastgoed (corporate estate) zoals bijvoorbeeld: bedrijfspanden, fabrieken, kantoorpanden, loodsen, boerderijen, winkels, verhuurde studentenpanden) kunnen veel meer fiscale gevolgen aan de orde zijn dan bij woningen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de BTW? Is er een vrijstelling voor overdrachtsbelasting? Hoe zit het met de inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting?
De gevolgen voor deze belastingen moeten goed uitgezocht worden voordat de koopovereenkomst en de leveringsakte ondertekend worden. Dit zorgt ervoor dat u achteraf niet met een fiscale “verrassing” geconfronteerd wordt.
Wij hebben veel fiscale kennis op ons kantoor en mogen ook veel ondernemers tot onze cliëntenkring rekenen. Daarom kunnen wij u goed adviseren. Ook kunnen wij snel schakelen met de betrokken accountant of fiscalist, omdat we niet langs elkaar heen praten.
Alles wat bij onze rol onder “akte van levering woning” staat omschreven is ook hier van toepassing.